reklama

epilepsia naša každodenná

Podstatou tohto môjho článku je ozrejmiť širokej verejnosti čo je epilepsia zač a problémov ľudí trpiaci ňou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Epilepsia je neurologické ochorenie mozgu veľmi dobre liečitelné medikamentózne, v histórií ľudstva sa stretávame s osobnosťami, ktoré trpeli epilepsiou a dotiahli to vysoko napr. Gaius Julius Ceasar, Vincent van Gogh, ktorý počas (aspoň sa tak historici domnievajú) epileptického záchvatu namaľoval svoje vrcholné diela. Fiodor Michajlovič Dostojevskij a mnohí ďaľší.

V stredoveku dokonca upaľovali ľudí trpiaci epilepsiou za kacírstvo. Dnes sa už síce neupaľuje za to, ale mnohí ľudia sú odstrkovaní na perifériu spoločnosti a prečo? Možno nemajú toľko informácií o tejto chorobe alebo jednoducho sú to predsudky. Najväčší problém epileptikov je zamestnateľnosť, veľa týchto ľudí chce pracovať, niektorí epileptici sú oveľa šikovnejší než my zdraví, ale zamestanavateľ povie, že si ho na zodpovednosť brať nebude.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mal som tú možnosť sa zúčastniť dvoch rekondičných pobytov v zariadení NR SR v Častej- Papierničke a poviem Vám, že som sa tam cítil ako niekde na inej planéte , toľko srandy som si užil ako nikdy predtým, touto cestou chcem poďakovať nášmu predsedovi klubu Aura pánovi Jozefovi Vrátilovi, že nám vybavil tú možnosť sa stretávať každý rok v tomto zariadení.

Epileptikom pomáha pri zlepšovaní zdravotného stavu aj partnerský a intímny život, ale v prvom rade musí nájsť takého partnera, ktorý ho chápe a pomáha mu v ťažkých dňoch. A čo zväzok dvoch ľudí trpiacich epilepsiou? Ked láska zahorí prečo nie, aj detí môžu mať uplne zdravé bez ochorenia zvaného epilepsia , v našom klube ich máme dosť takýchto ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pýtate sa ako sa zachovať pri záchvate?

  1.  Zachovajte prosím, pokoj. Záchvat neohrozuje môj život.

  2. Nechajte ma ležať, uvoľnite mi šaty okolo krku. Hlavu mi podložte mäkkou podložkou

  3. Nevkladajte mi medzi zuby žiaden predmet, mohol by ma poraniť.

  4. Záchvat sa nepokúšajte zastaviť. Nie je potrebné oživovanie, záchvat skončí sám.

  5. Nedávajte mi nič piť.

  6. Neobávajte sa ma dotknúť choroba nie je nakazlivá

  7. Keď sa záchvat skončí otočte ma tak, aby hlieny a sliny mohli voľne odtekať.

  8. Ak je to možne upovedomte osoby mne blízke (rodina, priatelia) tieto informácie by mali byť uvedené v knižke epileptika, ktorý vydáva neurológ.


Martin sýkora

Martin sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Duševne i psychicky pracujúci študent v odbore chémie , čakajúci na maturitnú skúšku, prežívam jedno z najkrajších období života som šťastne zamilovaný. Medzi moje hobby patria vlaky hlavne ich fotenie a najmä história nášho štátu, tiež zaujímavo sa čítajú knihy o diktátoroch. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu